Thursday, May 7, 2009

ada banyakk sgt nak cite....

ada banyak sgt nak cite. tak tau nak tulis mane satu..

tapi sume nyer pasal makan.. huhuhu.. klu dah start balik umah nie.. mmg ssh larh nak kawal skit.. *uhuks dah larh diri ini sudah gomok..*

tapi dlm2 makan banyak nie.. dapat jugak kenal owang kampung kat sini... walaupun dah nak 3 tahun dok kawasan kampung sg lalang semenyih nie.. mmg tak penah ader member kat sini.. member sume kat kajang.. klu member kat semenyih tuh.. mesti kawan dari skola jugak...

malam tuh saje larh.. nak test sedap ker tak sedap kedai burger yang baru bukak kat depan umah nie... g lar ngan cik ery... besa larh.. klu ngan ery nie.. keje nyer bergurau jer larh tak abis2.. tetibe.. ngah gelak2 tuh.. makcik yg masak burger nie tanye...

mak cik burger: eh kowang nie adik bradek ker..???
(uhuks.. aku tau ler aku paling kale len dari yg len dari adik badik aku.. a.k.a aku yg palng gelap,, adik badik aku yg len sume putih cam cine.. sob sob)
fara: aaa?? a'ah...
mak cik burger: eh tak penah nampak pun.......
fara: baru jer balik nie.....
mak cik burger: ooo.. dok asrama erhh??/?
fara: aaaa?? eh.. aaaa?? UUM.. baru balik cuti sem...??
mak cik burger: aaa?? (makcik nie pulak blur...) umo bape??
fara: 20...
anak mak cik burger: (gurl 17 thun ) huh!? 20?? macam tak caye jer.. btol ke nie... yg sowang lagi tuh umo bape???
ery:15...
makcik burger: muke awek mude (tersenyum sipu aku.. wahahah.. pasan btol larh minah nie...) senyum jer.....
anak makcik burger: lorh.. igtkan yg tu abg(tunjuk kat ery.. aaa.. aku tau aku pendek... sob2)
ery: ahahahhah... adik fara.. adik fara.. (cet.. kuang asam punyer budak.... cucuk pwot dier.. hahahah)

dah siap.. g kat ayah.. sebalah ye ader kedai makan....
duduk jer...

mak cik gerai: eh nie sape nie?? tak penah nampak pun....(nampak sgt larh aku aku jarang balik uma.. huhuhuh...
ayah: nie anak larh,,,
mak cik gerai: eh lain larh muke ngan adik badik yg len..

uwaaaaaa...~! uhuks.. saye tau larh saye pendek lagi gelap,.. adik saye tinggi lagi cerah.. tapi2... umwaaaaaaa....

info*tinggi aku hanyalah... 154cm! oh gosh!
info*tinggi adik.. 169cm.. hehehhe.. mmg nampak sgt larh aku mcm adik....

n the next day.. balik dari round2 kajang... lapa tahap gaban.. g lar beli burger sengsowang....
ery tak der.. dier g tusyen...

fara:ayam.. special... aaaa ader cheese kan..??? dengan cheese erhhh...
anak makcik burger a.k.a ila: okeh...
fara: eh tawu men gitar erhh?? menarik.... (sambil buat gaya owang men gitar.. )(aper kes aku nie..??)(info dari mak..)
ila:a'ah.. klu akak nak blaja jom lar leypak sini...
fara: (eh budak nie.. menarik) okeh jugak... skung cuti pun tak der aper nak buat... bohsan dok uma...
ila: ha.. klu bosan.. petang2 datang larh.. leypak2.. ila pun buhsan petang2.. mlm nak datang pun datang larh.. akak datang lah...

tada.. disini larh.. permulaan kami berknalan.. yey! akhirnyer aku ader kawan kat semenyih nie.. heheheh..... tapi2.. aku tak nah leypak lagi ngan dak nie.. dah le minat main badminton.. yg aku pulak.. baru berjinak2 nak tukar karier dari netball ke badminton.. huhuhuh...

*jgn slh paham.. sblah kanan tak der jiran.. utan.. jiran belah kiri nie.. ehem.. masalah.. jadi.. mmg adik bradik kiteowang sume.. kawan.. bukan kawan dari kampung nie... lagi pun.. sume dah besar.. masing2 ader haluan sendiri.. blaja tempat len2..

tapikan.. tapikan... ila nie.. muke ye de skit macam liyana jasmay... hukhuk... garang tapi cute! (kate2 abu dlm KAMI siri) ngaaa.. tapi budak nie.. tak der larh garang... sgt mesra ngan owang... jadi sgt senang borak ngan dier.....

n the next day...

ayah:kowang sume nie nak makan mane malam nie...????
ery: d'treeeeeeee......!
silla: oit ery d'tree tak sedap arhhh...
ayah: mak tak ske sgt makan d'tree ery.. klu nak.. ko g cakap ngan mak...

mak baru jer kuar bilik.. blur2.. ngah bising2 skit kat ami sbb.. sbb aper erhh tak igt larh...
ery tetibe sapa mak.. tepuk blakang mak...

ery:mak, kite makan d'tree eh. okeh bye..
(ery twos blah mak blur) wahahahahahah..! aku dah gelak besar dah... tuh bukan tanye wahai cik ery.. adoi...

fara: oit ery... aper yg best kat d'tree nie??? ko bagi fra makanan terbaik.. aper ko makan fara ikot ko....
ery: nie.. chicken golden blue (btul ker..?? aku tak igt larh aper dier name dier... huhuh)

makanan yg adik aku order nie.. mmg superb gomok! chicken cop.. aym dier tuh dier goweng.. pastuh kat tgh dier letah cheese cair.. pearghh..! mmg sedap! mmg gomok! hahahhahaha

ari nie.... aku bertemu ngan kekasih lame.. cik tam n cik kapla...
pagi2 ari lagi.. mak,ayah,ain n aku..g jog kat tasik semenyih.... dah berpeloh satu baju tuh....
ayah ajak minum2... tapi.. fra ternampak pulak air kelapa... kebetulan mak beli surat khabar kat sebelah kedai tuh..

fara:mak... nak kapla kapla kapla kapla kapla kapla...
ain:mak.. fra nie kapla kapla kapla kapla kapla.... huhhuhuuhu

kapla= air kelapa....

sambung jalan sambil minum.. dok sebok sebut2 lagi..
fara:kapla kapla kapla kapla... ermmm... kapla kapla kapla.....

pas minum2....
ayah: tgh hari nie nak makan aper..???
ain:udang....!
fara: alarh.. semalam mak dah masak udang goweng.. fra dah sepinggan dah fara sebat...ehhehehe.. kite makan... ketam!
(kat pasar)
fara: ketam ketam ketam.. tam tam tam tam tam.....
(uhuks.. ari nie aku banyak karenah pulak...)

ada banyak lagi nak tulis.. part lawak2.. tapi tak larat nak tulis dah...
sok nak jogging... :D nite...

No comments:


Powered By Blogger

Search